Reklamacje i zwroty
Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę towaru, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie. Reklamacje należy składać na adres mailowy Sklepu: serwis@dystrybucja.biz.pl poprzez przesłanie uzupełnionego druku zgłoszenia reklamacyjnego dostępnego do pobrania pod tym linkiem. Przy składaniu reklamacji zalecamy wypełnienie otrzymanego z naszego Sklepu formularza reklamacyjnego, który zawiera wszystkie informacje niezbędne do szybkiego rozpatrzenia reklamacji. Pomocnym jest również podanie w opisie reklamacji jak największej ilości informacji dotyczących przedmiotu reklamacji oraz czasu, miejsca i okoliczności stwierdzenia reklamowanych nieprawidłowości, a także dostarczenie materiału zdjęciowego całościowo je ilustrującego. Ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie zgłoszonej reklamacji. Kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę, wymianę na nowy, obniżenia ceny lub o ile wada jest istotna odstąpienia od umowy ze wzajemnym zwrotem świadczeń. Naprawa albo wymiana muszą być możliwe i nie wymagać nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Kupującego inny sposób zadośćuczynienia. W przypadku gdy wybrana przez Kupującego nieodpłatna naprawa lub wymiana towaru na nowy nie będą możliwe, Sklep zwróci Kupującemu należność uiszczoną za towar na rachunek bankowy, z którego otrzymał wpłatę lub wskazany przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym. Warunkiem zwrotu należności w pełnej kwocie jest uznanie przez Sprzedawcę reklamacji, zwrot reklamowanego towaru w stanie niezawierającym innych uszkodzeń/wad poza reklamowanymi. Sprzedawca rozpatrzy reklamację Kupującego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, pod warunkiem otrzymania pełnych informacji w tym zakresie. Celem usprawnienia rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca może zwrócić się do Kupującego o wykonanie i przesłanie pocztą elektroniczną zdjęć wad/uszkodzeń reklamowanego towaru. Dystrybucja Sp. z o.o. nie jest producentem towarów. Za wady w ramach udzielonej gwarancji na sprzedany towar na warunkach oraz przez okres wskazany w Karcie Gwarancyjnej odpowiada producent. Kupujący może zgłosić swoje roszczenia również w ramach udzielonej gwarancji bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie, którego adres znajduje się w Karcie Gwarancyjnej.
WAŻNE! Po dokonanym odbiorze przesyłki klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy odebrany towar odpowiada złożonemu zamówieniu. Wszelkie braki i niezgodności w tym zakresie uwzględniane będą przy ich zgłoszeniu w ciągu 2 miesięcy od daty odbioru przesyłki.
Prawo odstąpienia od umowy
Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy. W myśl art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Oznacza to, że towary wyprodukowane według indywidualnych zaleceń Klienta, służące zaspokojeniu jego własnych potrzeb i preferencji, a w szczególności drzwi, ościeżnice i opaski maskujące nie podlegają zwrotowi, a dotyczące ich zamówienia anulowaniu. Regulacja ta dotyczy również końcówek serii oferowanych przez Sprzedawcę po preferencyjnych cenach, a Kupujący przed dokonaniem zakupu został poinformowany przez Sprzedawcę o braku możliwości odstąpienia od umowy. Aby odstąpić od umowy Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego pisemnego oświadczenia. Przedmiotowe oświadczenie należy wysłać pocztą elektroniczną na adres: serwis@dystrybucja.biz.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Dystrybucja Sp. z o.o. al. gen. J. Hallera 182/2, 53-203 Wrocław. Składając oświadczenie można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe. Oświadczenie należy wysłać z zachowaniem określonego ustawowo terminu. W ciągu kolejnych 14 dni liczonych od dnia odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru do magazynu Sklepu. Koszt odesłania towaru pokrywa Konsument. Zwrotu towaru należy dokonać do magazynu Sprzedawcy: 54-156 Wrocław, ul. Stargardzka 3. Celem uniknięcia możliwych szkód transportowych, Konsument zobowiązany jest do starannego opakowania i zabezpieczenia zwracanego Sprzedawcy towaru, niezależnie od fabrycznego opakowania, najlepiej w takiej formie w jakiej przesyłka została mu dostarczona np. paleta drewniana- panel czy tekturowa tuba- listwy. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych lub braków ilościowych zwracanego towaru Sprzedawcy przysługuje prawo obciążenia Konsumenta z tego tytułu dodatkowymi kosztami. Konsumentowi zostanie zwrócona wartość towaru, a w przypadku dokonania zakupu z opcją dostawa, koszty związane z najtańszym spośród zawartych w ofercie sklepu sposobów dostarczenia towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument dobrowolnie zaakceptuje inne rozwiązanie które jednak nie może wiązać się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. Sprzedawcy wolno wstrzymać się ze zwrotem pobranej płatności do chwili otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu nadania zwracanego towaru.