Regulamin

Regulamin sklepu internetowego www.e-domytomy.pl

I. Informacja ogólna:

Poniższy Regulamin zawiera informacje m.in. o sposobie złożenia zamówienia prowadzącego do zawarcia umowy, szczegółach dotyczących realizacji zawartej umowy, formach płatności i dostawy dostępnych w sklepie, procedurze reklamacyjnej czy też procedurze odstąpienia od umowy. W przypadku jakichkolwiek pytań, uwag lub wątpliwości należy zwrócić się o ich wyjaśnienie pod adresem: sklep@e-domytomy.pl.

II. Definicje

  • Administrator danych osobowych (zwany dalej: Administrator) - Dystrybucja Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu 53-203, al. gen. J. Hallera 182/2,

  • Formularz zamówienia - zamieszczony na stronie sklepu interaktywny formularz umożliwiający złożenie Zamówienia,

  • Gwarant - podmiot udzielający gwarancji w ramach złożonego oświadczenia gwarancyjnego,

  • Hasło - ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas rejestracji w sklepie internetowym, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do konta Klienta,

  • Kupujący - osoba fizyczna, osoba prawna lub ułomna osoba prawna,

  • Konsument - osoba fizyczna, zawierająca ze Sprzedawcą umowę sprzedaży niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarcza lub zawodową,

  • Regulamin - niniejszy regulamin, dostępny pod adresem: https://www.e-domytomy.pl/pl/i/Regulamin/3

  • Sklep - sklep internetowy działający pod adresem: https://www.e-domytomy.pl,

  • Sprzedawca - DYSTRYBUCJA Sp. z o.o. z siedzibą we Wrocławiu, al. J. Hallera 182/2, 53-203 Wrocław, KRS 0000310273 prowadzony przez Sąd Rejonowy we Wrocławiu, VI Wydział Gospodarczy, z kapitałem zakładowym 100.000,- PLN wpłaconym w całości, NIP 794-17-67-513, REGON 180349310,

  • Towar konsumpcyjny/produkt - dostępna w Sklepie rzecz ruchoma stanowiąca przedmiot umowy sprzedaży miedzy Kupującym i Sprzedawcą,

  • Umowa sprzedaży - umowa sprzedaży towaru konsumpcyjnego zawarta na odległość, za pośrednictwem sklepu, na zasadach określonych w Regulaminie,

  • Zamówienie - oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia umowy sprzedaży towaru konsumpcyjnego ze Sprzedawcą.

III. Postanowienia wstępne

  1. Za pośrednictwem Sklepu, Sprzedawca prowadzi sprzedaż detaliczną, świadcząc jednocześnie na rzecz Kupujących usługi drogą elektroniczną. Za pośrednictwem Sklepu, Kupujący może dokonać zakupu towarów uwidocznionych na stronach Sklepu.
  2. Regulamin określa zasady i warunki korzystania ze Sklepu, a także prawa i obowiązki Sprzedawcy i Kupujących.
  3. Kupujący nie może dokonać zakupu w Sklepie anonimowo, ani pod pseudonimem.
  4. Wszystkie ceny towarów podane na stronach Sklepu są cenami brutto.
  5. Sprzedawca realizuje dostawy w ramach prowadzonego Sklepu wyłącznie na terenie RP.
  6. Przedmiotem oferty sklepu są towary nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych.

IV. Usługi świadczone drogą elektroniczną

  1. Za pośrednictwem Sklepu Sprzedawca świadczy na rzecz Kupującego usługi drogą elektroniczną.
  2. Podstawową usługą świadczoną przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego jest umożliwienie Kupującemu złożenie zamówienia, prowadzącego do zawarcia ze Sprzedawcą umowy sprzedaży. Do złożenia zamówienia nie jest wymagane posiadanie konta w Sklepie.
  3. Jeżeli Kupujący zdecyduje się założyć konto w Sklepie, Sprzedawca świadczyć będzie na jego rzecz, drogą elektroniczną, usługę polegającą na założeniu i utrzymywaniu konta w Sklepie. Na założonym, indywidualnym koncie przechowywane są dane Kupującego oraz historia złożonych przez niego zamówień. Kupujący loguje się do Konta z wykorzystaniem swojego adresu e-mail oraz zdefiniowanego przez siebie Hasła.
  4. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego. Podczas rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie na adres poczty elektronicznej podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą uruchomiona zostaje usługa prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta, modyfikacji danych które podał podczas rejestracji, jak też śledzenia stanu realizacji zamówień oraz historii zamówień już zrealizowanych.
  5. Klient który dokonał rejestracji może zgłosić Sprzedawcy, żądanie usunięcia konta Klienta. Konto zostanie usunięte do 14 dni od zgłoszenia żądania.
  6. Jezeli Kupujący zdecyduje się zapisać do newslettera, Sprzedawca świadczy również na rzecz Kupującego usługę elektroniczną polegającą na przesyłaniu Kupującemu wiadomości e-mail zawierających informacje o nowościach i promocjach oferowanych przez Sprzedawcę. Kupujący może w każdej chwili zrezygnować z otrzymywania newslettera informując o tym Sprzedawcę.
  7. Usługi świadczone są drogą elektroniczna na rzecz Kupującego nieodpłatne.
  8. W celu zapewnienia bezpieczeństwa Kupującemu i przekazu danych w związku z korzystaniem ze Sklepu, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne odpowiednie do stopnia zagrożenia bezpieczeństwa świadczonych usług, a zwłaszcza środki służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji danych osobowych przez osoby nieuprawnione.
  9. Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania e-sklepu, w takim zakresie jak wynika to z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w możliwie krótkim terminie wszelkie nieprawidłowości lub przerwy w funkcjonowaniu Sklepu zgłoszone przez Klientów.
  10. Wszelkie reklamacje związane z funkcjonowaniem Sklepu, Kupujący może zgłaszać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: sklep@e-domytomy.pl. W reklamacji Kupujący powinien określić rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu. Sprzedawca będzie rozpatrywał reklamacje w terminie do 30 dni od otrzymania reklamacji i poinformuje o jej rozstrzygnięciu na adres e-mail składającego reklamację.

V. Składanie zamówienia

Zasady ogólne:

  1. Treść strony internetowej www.domytomy.pl i jej wszystkich pod stron, a w szczególności zamieszczone ogłoszenia, reklamy, cenniki i inne informacje o towarach odnoszące się do opisów, parametrów technicznych i użytkowych oraz cen, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego. Sprzedawca oświadcza, iż dokłada wszelkich starań, aby dane zamieszczone na stronie internetowej Sklepu oraz jego pod stronach były wolne od uchybień i błędów, tym niemniej wiążąca dla stron zawierających umowę jest aktualna oferta asortymentowa, tak w zakresie występujących modeli, kolorystyki, jak też parametrów technicznych znajdująca się w obowiązujących w danym czasie katalogach produktowych danego producenta. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany asortymentu, cen towarów, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych oraz niezrealizowania zamówienia z przyczyn od Sklepu niezależnych. W przypadku przeprowadzania wyprzedaży stanów magazynowych z ograniczoną ilością towaru o zrealizowaniu zamówienia decyduje kolejność wpływu zamówienia i dostępność towaru.
  2. Oferta zamieszczona na stronach Sklepu nie jest stanem magazynowym firmy.
  3. Wszystkie ceny na stronach Sklepu podane są w złotych polskich i zawierają wszystkie składniki w tym podatek VAT (ceny brutto). Ceny nie zawierają jednak kosztów dostawy, które w zależności od wielkości i ciężaru przesyłki są podawane w procesie składania zamówienia, przed jego ostatecznym zaakceptowaniem do realizacji.
  4. Cena towaru uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Kupującego zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą zostać wprowadzone w odniesieniu do poszczególnych towarów po złożeniu przez Kupującego zamówienia pod warunkiem, że od czasu złożenia zamówienia do czasu wpłaty zaliczki nie upłynie więcej niż 5 dni kalendarzowych. W przeciwnym wypadku Sklep zastrzega sobie prawo skorygowania wartości zamówienia do aktualnie uwidocznionych na stronie Sklepu cen towarów. Sklep zastrzega sobie również prawo do skorygowania wartości zamówienia w przypadku wyboru paczki jako rodzaju przesyłki przy zakupie ościeżnic. Klientowi, który nie akceptuje nowej wartości zamówienia przysługuje prawo odstąpienia od umowy.
  5. Promocje nie łączą się ze sobą, co oznacza, że Kupujący nie mają prawa do skorzystania jednocześnie z dwóch niezależnych promocji oferowanych przez Sprzedawcę.

Procedura:

  1. Kupujący może złożyć zamówienie jako zarejestrowany Klient albo jako gość. Zarejestrowanym Klientem jest Kupujący posiadający konto w Sklepie.
  2. W celu rejestracji należy wypełnić formularz rejestracyjny oraz ustalić indywidualne Hasło.
  3. Po przesłaniu wypełnionego formularza rejestracyjnego Klient otrzymuje niezwłocznie drogą elektroniczną na adres e-mail podany w formularzu potwierdzenie rejestracji. Z tą chwilą Klient uzyskuje możliwość dostępu do swojego indywidualnego Konta.
  4. Zamówienia należy składać za pomocą formularza zamówienia - Koszyka zamówień udostępnionego w Sklepie. Złożenie zamówienia w Sklepie oznacza zaakceptowanie Regulaminu oraz warunków i terminów realizacji zamówienia. Procedurę składania zamówienia kończy przesłanie Kupującemu przez system linku z prośbą o potwierdzenie zamówienia. Po kliknięciu otrzymanego linku następuje przesłanie automatycznej wiadomości na adres poczty mailowej Kupującego zawierającej potwierdzenie wszystkich istotnych elementów zamówienia wraz z numerem zamówienia, oświadczeniem Sprzedawcy o otrzymaniu zamówienia, warunkami realizacji zamówienia oraz numerem konta i kwotą, której wpłata uruchamia realizację zamówienia. Dokonując wpłaty należy w tytule przelewu podać wygenerowany numer zamówienia. Z chwilą zaksięgowania wpłaty dokonanej przez Kupującego zamówienie zostaje wdrożone do realizacji oraz zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Kupującym i Sprzedawcą. Kupujący akceptuje, że po zawarciu umowy sprzedaży i wpisaniu danych do faktury w formularzu zamówienia nie ma możliwości dokonania zmian odnośnie danych Kupującego w tej transakcji. Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzona dowodem zakupu. Dodatkowe informacje o sposobie składnia zamówień i kosztach dostawy znajdują się w zakładkach: Jak kupować i Koszty dostawy.
  5. Kupujący oświadcza, że wszelkie dane podane przez niego w formularzu zamówienia są prawdziwe, natomiast Sprzedawca nie jest zobowiązany do weryfikowania ich prawdziwości i poprawności.
  6. Składając zamówienie Kupujący wyraża dobrowolnie zgodę na przechowywanie i przetwarzanie danych przez Administratora na podstawie przesłanek wynikających z Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 nr 2016/679.

VI. Dostawa i płatność

Kupujący może wybrać spośród dwóch sposobów dostawy towaru:

 

  • Odbiór osobisty z magazynu Sprzedawcy.

Dokonując osobistego odbioru Kupujący zobowiązany jest sprawdzić w obecności pracownika magazynu, czy odbierany towar odpowiada złożonemu zamówieniu oraz czy odbierane opakowanie fabryczne nie posiada widocznych wad w postaci uszkodzeń mechanicznych. W przypadku stwierdzenia jakichkolwiek niezgodności należy zażądać sprawdzenia znajdującego się w zakwestionowanym opakowaniu towaru oraz sporządzenia protokołu rozbieżności. Magazyn znajduje się pod adresem: 54-156 Wrocław, ul. Stargardzka 3 i jest czynny w dni robocze w godzinach 8:00-16:00.

  • Dostawa do miejsca wskazanego w zamówieniu.

Koszt dostawy określony jest w pozycji koszty dostawy. Potwierdzenie prawidłowości wyliczenia kosztu dostawy przesyłamy mailowo wraz z potwierdzeniem zamówienia oraz terminem jego realizacji. Wpłata zaliczki bądź należności za zamówienie oznacza zaakceptowanie warunków realizacji. Termin realizacji zamówienia należy liczyć od dnia uznania rachunku bankowego Sprzedawcy. Dostawa zamówionych towarów odbywa się tylko w dni robocze. Koszt dostawy obejmuje wyłącznie dostarczenie towaru do wskazanego przez Kupującego miejsca oraz jego wyładunek przed pojazd jakim dostarczono towar. Ceny dostawy dotyczą przesyłek realizowanych pojazdami ciężarowymi. Kupujący zobowiązany jest  do bezwzględnego, wcześniejszego przekazania sprzedawcy informacji, jeżeli w miejscu dostarczenia przesyłki występuje ograniczenie wjazdu pojazdów o masie całkowitej ponad 3,5 tony. W przypadku braku poinformowania sprzedawcy o w/w ograniczeniach oraz dostawy towaru powyżej 400 kg, Kupujący będzie obciążony kosztem dodatkowego przeładunku towaru. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za niedostarczenie towaru lub opóźnienie w dostawie spowodowane błędnym lub niedokładnym adresem dostawy podanym przez Kupujacego. W przypadku dostarczenia towaru za pośrednictwem wyspecjalizowanego przewoźnika od nabywcy stwierdzającego powstanie szkody transportowej oczekuje się wykonania aktu staranności wymaganego przepisami ustawy z dnia 15-tego listopada 1984 roku - Prawo przewozowe (dz. U. 1995 r., Nr 119, poz. 686 z późn. zm.) dla zachowania odpowiedzialności przewoźnika, a w szczególności spowodowania protokolarnego ustalenie przez przewoźnika stanu przesyłki oraz okoliczności stwierdzenia szkody. Oznacza to, że Kupujący obowiązany jest zbadać doręczoną przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach danego rodzaju. W razie stwierdzenia ubytku lub uszkodzenia przesyłki Kupujący dla zasadności roszczenia ma obowiązek żądać od pracownika przewoźnika spisania protokołu szkody. Uszkodzenie opakowania fabrycznego należy wpisać w stosownej rubryce, a w przypadku braku takowej w dokumencie przewoźnika, w rubryce opisowej znajdującej się w dolnej części protokołu ponad miejscem na podpisy dostawcy i odbiorcy. Dla sprawnego rozpatrzenia reklamacji wymagany jest również zapis jednoznaczne potwierdzający stwierdzenie szkody w momencie odbioru przesyłki od kuriera. Dla udokumentowania uszkodzenia opakowania fabrycznego należy wykonać dokumentację fotograficzną zapakowanej palety po zdjęciu warstwy ochronnej w postaci streczu. Jeżeli uszkodzenie opakowania fabrycznego skutkuje uszkodzeniem znajdującego się w nim towaru należy wykonać dodatkowo zdjęcia przedstawiające pojedynczo uszkodzone opakowanie oraz uszkodzenie znajdującego się w nim towaru.

WAŻNE : Odbierając przesyłkę pamiętaj !

  • zabezpieczenie palety folią strecz nie stanowi ochrony przed szkodami mechanicznymi
  • sprawdź przesyłkę pod kątem potencjalnie powstałych w trakcie transportu uszkodzeń opakowań fabrycznych!
  • każde uszkodzenie opakowania fabrycznego odnotuj w protokole szkody lub liście przewozowym z zaznaczeniem "uszkodzone opakowanie fabryczne"!
  • jeżeli uszkodzenie opakowania fabrycznego skutkuje uszkodzeniem mechanicznym znajdującego się w nim towaru należy wykonać dodatkowo zdjęcia uszkodzonego opakowania oraz uszkodzeń towaru
  • na spisanie protokołu szkody dla usługi przewozowej ustawodawca przewiduje 7 dni
  • protokół szkody spisany z kurierem uprawnia do zgłaszania roszczeń ubezpieczeniowych, co do ilości lub uszkodzeń mechanicznych. Zwracamy uwagę, że Kupujący lub osoba przez niego upoważniona potwierdzając własnoręcznym podpisem treść spisanego protokółu szkody zobowiązany jest do zadbania, aby zawarte w nim informacje były zgodne z prawdą, kompletne i rzetelne pod rygorem konsekwencji będących skutkiem niedopełnienia tego wymogu.
  • UWAGA! Po dokonanym odbiorze przesyłki klient zobowiązany jest do sprawdzenia czy odebrany towar odpowiada złożonemu zamówieniu. Wszelkie braki i niezgodności w tym zakresie uwzględniane będą przy ich zgłoszeniu w ciągu 2 miesięcy od daty odbioru przesyłki.

Formy płatności:

Przelewem na rachunek bankowy Sprzedawcy. Wpływ całej kwoty wartości zamówienia na konto Sprzedawcy uruchamia przygotowanie do wydania zamówionego uprzednio towaru i mailowe bądź telefoniczne powiadomienie Kupującego o gotowości do wysyłki zamówienia bądź dokonania odbioru towaru z magazynu. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami jest Blue Media S.A. 

UWAGA: Wybór formy płatności nie zwalnia Kupującego od zapłaty 50% kwoty wartości zamówienia w przypadku towarów nie znajdujących się na stanie magazynowym sklepu. Faktury VAT wystawiane są na prośbę Kupującego, po uprzednim wypełnieniu wszystkich rubryk formularza zamówienia oraz wpisaniu w uwagach do zamówienia - Faktura VAT.

VII. Realizacja zamówienia

  1. Czas realizacji zamówienia wskazany jest przy każdym towarze. W przypadku towarów prefabrykowanych - panele, podłogi drewniane i akcesoria wynosi on od 3 do 21 dni kalendarzowych. Zamówienia towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych wg specyfikacji Kupującego lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb realizowane są w ciągu 4 - 11 tygodni.
  2. Termin realizacji zamówienia należy liczyć od daty wpływu środków na rachunek bankowy Sprzedającego. Jeżeli czas realizacji zamówienia byłby dłuższy od deklarowanego przez Sprzedawcę z powodu chwilowej niedostępność towaru w magazynie lub u Dostawców Sklepu,  czy też  w przypadku towarów nieprefabrykowanych w wyniku  opóźnienia produkcyjnego, bądź zrealizowania przez Dostawcę terminowej  dostawy w której podczas przeprowadzonej kontroli zostaną stwierdzone uszkodzenia lub nieistotne dla przeznaczenia tych towarów wady produkcyjne, Kupujący jest informowany o stanie zamówienia i podejmuje decyzję o sposobie jego realizacji poprzez: akceptację wady nieistotnej, brak akceptacji wady nieistotnej skutkujący wydłużeniem czasu oczekiwania na realizację całego zamówienia, anulowanie części  zamówienia w przypadku towarów nieprefabrykowanych, anulowanie zamówienia w przypadku towarów prefabrykowanych. Decyzję o anulowaniu lub częściowej rezygnacji z złożonego zamówienia, w przypadku rażącego przekroczenia deklarowanego terminu jego realizacji, należy przesłać na adres mailowy Sklepu, niezwłocznie po otrzymaniu informacji o opóźnieniu w realizacji zamówienia. Sklep przekazuje klientowi numer przesyłki celem monitorowania dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej.
  3. Zamówienie uważa się za zrealizowane z chwilą powiadomienia Kupującego o możliwości odbioru towaru z magazynu (odbiór własny) bądź nadania przesyłki do Kupującego (powierzenia przesyłki przewoźnikowi trudniącemu się przewozem). Sklep przekazuje Kupującemu numer przesyłki celem monitorowania dostawy na stronie internetowej firmy kurierskiej.
  4. W przypadku braku odbioru towarów nieprefabrykowanych, wyprodukowanych wg specyfikacji Kupującego lub służących zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb, Sprzedawca w oparciu o regulacje zawarte w art.551 KC przechowuje towar na koszt i niebezpieczeństwo Kupującego. Po upływie 1 miesiąca liczonego od daty zawiadomienia Kupującego o gotowości do wydania towaru oraz braku dokonania pełnej odpłatności za zamówiony towar, Sprzedawca przystępuje do naliczenia opłat z tytułu bezumownego przechowywania towaru wg stawek obowiązujących w tego typu działalności.

VIII. Odstąpienie od umowy przez Konsumenta

  1. Konsument, który zawarł ze Sprzedawcą umowę na odległość, ma prawo odstąpić od umowy bez podawania przyczyny w terminie 14 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy.
  2. Począwszy od dnia 01.06.2020 r. prawo do odstąpienia od umowy na zasadach opisanych w niniejszym punkcie oraz wynikających z ustawy o prawach konsumenta przysługuje również osobie fizycznej która zawarła ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG. W związku z tym gdy w ramach niniejszego punktu mowa jest o uprawnieniach Konsumenta, począwszy od 01.06.2020 r. uprawnienia te dotyczą również osób fizycznych spełniających w/w kryteria.
  3. W myśl art. 38 Ustawy o prawach konsumenta z 30 maja 2014 r. prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku Umowy, w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb. Oznacza to, że towary wyprodukowane według indywidualnych zaleceń Klienta, służące zaspokojeniu jego własnych potrzeb i preferencji, a w szczególności drzwi, ościeżnice i opaski maskujące nie podlegają zwrotowi, a dotyczące ich zamówienia anulowaniu. Regulacja ta dotyczy również końcówek serii oferowanych przez Sprzedawcę po preferencyjnych cenach, a Kupujący przed dokonaniem zakupu został poinformowany przez Sprzedawcę o braku możliwości odstąpienia od umowy.
  4. Aby odstąpić od umowy Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego pisemnego oświadczenia. Przedmiotowe oświadczenie należy wysłać pocztą elektroniczną na adres: serwis@dystrybucja.biz.pl lub pocztą tradycyjną na adres: Dystrybucja Sp. z o.o., al. gen. J. Hallera 182/2, 53-203 Wrocław. Składając oświadczenie można skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Oświadczenie należy wysłać z zachowaniem określonego ustawowo terminu. W ciągu kolejnych 14 dni liczonych od dnia odstąpienia od umowy Konsument zobowiązany jest do zwrotu zakupionego towaru do magazynu Sklepu. Koszt odesłania towaru pokrywa Konsument.
  6. Zwrotu towaru należy dokonać do magazynu Sprzedawcy: 54-156 Wrocław, ul. Stargardzka 3. Celem uniknięcia możliwych szkód transportowych, Konsument zobowiązany jest do starannego opakowania i zabezpieczenia zwracanego Sprzedawcy towaru, niezależnie od fabrycznego opakowania, najlepiej w takiej formie w jakiej przesyłka została mu dostarczona np. paleta drewniana - w przypadku paneli czy tekturowa tuba - listwy. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych lub braków ilościowych zwracanego towaru Sprzedawcy przysługuje prawo obciążenia Konsumenta z tego tytułu dodatkowymi kosztami.
  7. Konsumentowi zostanie zwrócona wartość towaru, a w przypadku dokonania zakupu z opcją dostawy, koszty związane z najtańszym spośród zawartych w ofercie sklepu sposobów dostarczenia towaru niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jaki został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument dobrowolnie zaakceptuje inne rozwiązanie które jednak nie może wiązać się dla niego z żadnymi dodatkowymi kosztami. Sprzedawcy wolno wstrzymać się ze zwrotem pobranej płatności do chwili otrzymania zwracanego towaru lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu nadania zwracanego towaru.

IX. Odpowiedzialność za wady

  1. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Kupującemu towar wolny od wad.
  2. Wygląd dostarczonego towaru może nieznacznie odbiegać od wyglądu przedstawionego na zdjęciach umieszczonych na stronach Sklepu. W szczególności dotyczy to koloru towarów. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za różnice w wyglądzie, wynikające z subiektywnego postrzegania zdjęć prezentowanych w Sklepie, bądź będące skutkiem indywidualnych ustawień parametrów kart graficznych i monitorów Klientów.
  3. Sprzedawca odpowiada wyłącznie za ceny i opisy towarów umieszczone na stronach jego Sklepu. Ceny i opisy na stronach innych podmiotów np. Ceneo.pl, wymagają każdorazowo weryfikacji z aktualną treścią strony internetowej Sprzedawcy.
  4. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Kupującego, jeżeli sprzedany produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady).
  5. Jeżeli Kupujący stwierdzi wadę towaru, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie. Reklamacje należy składać na adres mailowy Sklepu: serwis@dystrybucja.biz.pl poprzez przesłanie uzupełnionego druku zgłoszenia reklamacyjnego dostępnego do pobrania pod tym linkiem.
  6. Przy składaniu reklamacji zalecamy wypełnienie otrzymanego z naszego Sklepu formularza reklamacyjnego, który zawiera wszystkie informacje niezbędne do szybkiego rozpatrzenia reklamacji. Pomocnym jest również podanie w opisie reklamacji jak największej ilości informacji dotyczących przedmiotu reklamacji oraz czasu, miejsca i okoliczności stwierdzenia reklamowanych nieprawidłowości, a także dostarczenie materiału zdjęciowego całościowo je ilustrującego. Ułatwi to i przyspieszy rozpatrzenie zgłoszonej reklamacji.
  7. Kupujący może żądać doprowadzenia towaru do stanu zgodnego z umową przez nieodpłatną naprawę, wymianę na nowy, obniżenia ceny lub o ile wada jest istotna odstąpienia od umowy ze wzajemnym zwrotem świadczeń. Naprawa albo wymiana muszą być możliwe i nie wymagać nadmiernych kosztów. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość towaru zgodnego z umową oraz rodzaj i stopień stwierdzonej niezgodności, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie naraziłby Kupującego inny sposób zadośćuczynienia. W przypadku gdy wybrana przez Kupującego nieodpłatna naprawa lub wymiana towaru na nowy nie będą możliwe, Sklep zwróci Kupującemu należność uiszczoną za towar na rachunek bankowy, z którego otrzymał wpłatę lub wskazany przez Klienta w zgłoszeniu reklamacyjnym. Warunkiem zwrotu należności w pełnej kwocie jest uznanie przez Sprzedawcę reklamacji, zwrot reklamowanego towaru w stanie niezawierającym innych uszkodzeń/wad poza reklamowanymi.
  8. Sprzedawca rozpatrzy reklamację Kupującego w terminie 14 dni od daty jej otrzymania, pod warunkiem otrzymania pełnych informacji w tym zakresie. Celem usprawnienia rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca może zwrócić się do Kupującego o wykonanie i przesłanie pocztą elektroniczną zdjęć wad/uszkodzeń reklamowanego towaru.
  9. Począwszy od 01.06.2020 r. przepisy w zakresie rękojmi Sprzedawcy za wady rzeczy sprzedanej znajdują zastosowanie również do osoby fizycznej zawierającej ze Sprzedawcą umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego wynikającego z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej udostępnionego na podstawie przepisów o CEIDG.
  10. Dystrybucja Sp. z o.o. nie jest producentem towarów. Za wady w ramach udzielonej gwarancji na sprzedany towar na warunkach oraz przez okres wskazany w Karcie Gwarancyjnej odpowiada producent. Kupujący może zgłosić swoje roszczenia również w ramach udzielonej gwarancji bezpośrednio w Autoryzowanym Serwisie, którego adres znajduje się w Karcie Gwarancyjnej.

X. Dane osobowe i pliki cookies

  1. Administratorem danych osobowych Kupującego jest Sprzedawca.
  2. Dane osobowe Kupującego przetwarzane są w następujących celach i w oparciu o następujące podstawy prawne:
  • zawarcie i wykonanie umowy – art.6 ust. 1 lit. b RODO,
  • obrona, dochodzenie lub ustalanie roszczeń związanych z umową co stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany przez Sprzedawcę – art. 6 ust. 1 lit. f RODO,
  • realizacja obowiązków podatkowo-księgowych – art. 6 ust.1 lit. c RODO,
  • obsługa zapytań kierowanych przez Kupującego, co nie zawsze związane jest z zawarciem umowy sprzedaży oraz identyfikacja klienta powracającego co stanowi prawnie uzasadniony interes realizowany przez Sprzedawcę – art. 6 ust.1 lit. f RODO,
  • wysyłka newslettera, po uprzednio wyrażonej zgodzie - art.6 ust. 1 lit. a RODO

Odbiorcami danych osobowych Kupującego są: przewoźnicy, biuro rachunkowe, urzędy skarbowe, kancelaria prawna, dostawca systemu do fakturowania, dostawca systemu mailingowego, hostingodawca. Kupujący przekazuje swoje dane osobowe dobrowolnie, z tym zastrzeżeniem, że niepodanie określonych danych w procesie rejestracji bądź składania zamówienia bez rejestracji konta, uniemożliwia założenie Konta Klienta bądź złożenie i realizację zamówienia. Każdy kto przekaże swoje dane osobowe, ma prawo do:

  • żądania dostępu do swoich danych osobowych,
  • sprostowania danych osobowych, gdy są niezgodne ze stanem rzeczywistym,
  • żądania usunięcia danych przetwarzanych, ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  • wniesienia sprzeciwu wobec ich przetwarzania,
  • cofnięcia wszystkich lub niektórych zgód dotyczących przetwarzania danych lub przetwarzania określonych danych,
  • wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (od dnia 25 maja 2018r.), gdy uzna, iż przetwarzanie danych osobowych dotyczących Klienta narusza postanowienia Ogólnego Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. nr 2016/679 - o ile nie zachodzą przesłanki dalszego przetwarzania danych przez Administratora, w szczególności w związku z trwaniem celu przetwarzania.

Administrator zapewnia możliwość usunięcia danych osobowych z prowadzonego zbioru, w szczególności w przypadku usunięcia Konta Klienta. Administrator chroni przekazane mu dane osobowe oraz dokłada wszelkich starań w celu zabezpieczenia ich przed nieuprawnionym dostępem lub wykorzystaniem przez osoby nieuprawnione. Sklep wykorzystuje technologię plików cookies. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies udostępnione zostały w zakładce Polityka Prywatności.

XI. Postanowienia końcowe

  1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu. Zmiany obowiązują od dnia zamieszczenia ich na stronie internetowej Sklepu. Zamówienia przyjęte do realizacji przed datą wprowadzenia zmian zostaną zrealizowane na podstawie wcześniej obowiązujących uregulowań.
  2. Jeżeli jedno lub więcej z postanowień Regulaminu jest nieskuteczne, pozostałe postanowienia Regulaminu lub zawartej na jego podstawie umowy pozostają w mocy.
  3. Sprzedający ponosi odpowiedzialność za niewykonanie lub nienależyte wykonanie zobowiązań wynikających z Regulaminu na zasadach ogólnych, przy czym staranność realizacji jego obowiązków będzie oceniana z uwzględnieniem specyfiki obrotu internetowego, w szczególności z uwzględnieniem możliwości jednoczesnego złożenia zamówienia na towary przez nieograniczoną liczbę Kupujących, co może wykroczyć poza fizyczne możliwości realizacji zamówienia lub jego realizacji w zadeklarowanym terminie.
  4. W celu uniknięcia pomyłek, bądź powstania nieporozumień, nie przyjmujemy zamówień telefonicznych. Również w ten sposób nie prowadzimy wiążących dla stron ustaleń czy przewidzianych Regulaminem zmian do zamówienia. Zamówienia będą realizowane zgodnie z wypełnionym formularzem ze strony internetowej. Prosimy o zwrócenie szczególnej uwagi i sprawdzenie poprawności wyboru przed wysłaniem zamówienia.
  5. Dokonując domówienia do już posiadanych paneli, desek warstwowych lub drzwi kolejnego elementu bądź jednostki opakunkowej Kupujący zobowiązany jest do precyzyjnego określenia parametrów technicznych oraz czasu zakupu będącego już w jego posiadaniu towaru. Brak określenia powyższych elementów skutkuje realizacją zamówienia według aktualnej oferty danego dostawcy. Uwaga: w przypadku zamówień samych skrzydeł drzwiowych określając ilość zawiasów dokonuje się tylko wyboru ilości nawiertów pod zawias. Zawias stanowi element ościeżnicy i jest dostarczany w komplecie z nią.
  6. Zlecając pomiar oraz dokonując montażu zakupionych w naszym sklepie towarów zalecamy korzystanie z usług profesjonalnych grup montażowych. Informacje dotyczące tych zagadnień znajdujące się na stronach Sklepu lub przekazywane przez pracowników należy traktować wyłącznie jako wskazania.
  7. W przypadkach spornych strony umowy będą dążyły do polubownego rozwiązywania sporów, prawem właściwym jest prawo polskie w tym w szczególności regulacje prawne odnoszące się do zakresu i przedmiotu działalności Sklepu zawarte w Kodeksie Cywilnym oraz Ustawie o sprzedaży konsumenckiej.
  8. Niniejszy Regulamin obowiązuje od dnia 1 czerwca 2020 r.
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl